Як країни світу прокладають шлях до безготівкового майбутнього
Для тих, хто працює на ринку без нагляду, було цікаво спостерігати за збільшенням кількості продуктів і послуг, які продаються через безготівкові торгові автомати, кіоски та інші пристрої без нагляду. Але всесвітні події значно вплинули на інтерес споживачів і операторів за межами автоматичного світу. Відбулися помітні глобальні зміни в тому, як здійснюються транзакції, і ці тенденції вказують на безготівкове майбутнє.
З хвилею COVID-19 споживачі надають перевагу безготівковому світу лише прискорилися. Але кожна країна сприйняла цю хвилю безготівкових операцій по-різному. З огляду на різну інфраструктуру в окремих країнах і готовність їхніх громадян прийняти безготівкове суспільство, жодна країна не є схожою. Деякі лідирують у просуванні, а інші стикаються з більшими перешкодами. Дослідивши трендові опитування та звіти з різних країн світу, ми раді поділитися зібраними даними. У цій статті ви побачите, як наш світ змінюється на наших очах, керований споживчим попитом на цифрові платежі.
Погляд на реакцію світу з висоти пташиного польоту
Дивлячись на світову статистику, стає зрозуміло, що споживачі переосмислюють спосіб здійснення транзакцій. Під впливом страхів щодо переказу готівки через COVID-19 споживачі в цілому більш схильні купувати продукти та послуги, де потрібно менше контактів. Опитування, проведене в США, Великій Британії та Австралії, показало, що споживачі все більше віддають перевагу прийому цифрових і безготівкових платежів. Прагнення до безготівкових операцій поширюється не тільки на роздрібну торгівлю та державний сектор, але й на ринки без нагляду, такі як торгові центри, торгові центри, автомийки та пральні.
Що стосується цифрових платежів, споживачі мають кілька варіантів на вибір. Заміна стандартних методів оплати є провідними тенденціями віртуальних платежів, включаючи біометричну автентифікацію, QR-коди платежів, mPOS (мобільні точки продажу), розумні колонки, безконтактні платежі та мобільні цифрові гаманці.
Як саме ці майбутні переваги платежів бачать у всьому світі? Мобільні безконтактні платежі за допомогою QR-кодів спричинили майже половину (48%) платежів у POS (точках продажу) у 2019 році. Замість того, щоб оплачувати готівкою або навіть кредитною карткою, майже половина споживачів віддала перевагу безконтактній оплаті. З такими цифрами не дивно, що кількість споживачів, які віддають перевагу цифровим платежам, стрімко зростає.
Цифрові та мобільні гаманці – ще один фаворит споживачів, який з’являється на ринку. Споживачі можуть сканувати та платити за допомогою платіжних QR-кодів, пов’язаних із платіжними програмами електронного гаманця на своїх мобільних пристроях. У 2019 році на електронні гаманці припадало 22% світових витрат на точки продажу. Це число продовжує стрімко зростати в 2020 році, оскільки цифрові та мобільні гаманці обходять інші варіанти оплати як найбільшу тенденцію споживчих платіжних переваг. Електронні гаманці роблять покупки онлайн зручними та легкими. Ринкові звіти підтверджують настрої споживачів, оскільки цифрові та мобільні гаманці лідирують у перевагах електронної комерції щодо платежів із 42% витрат у 2019 році — порівняно з 36% з 2018 року. Оскільки споживачі явно віддають перевагу використанню електронних гаманців, ті, хто працює в секторі без нагляду, шукають для додаткових способів збільшення продажів у кіосках або продажів їжі в торгових автоматах можуть оснастити свої автомати безготівковою оплатою можливостей і збільшити дохід своєї машини.
Бажаний платіж на вибір
З огляду на те, що в глобальному масштабі переважний відсоток споживачів віддає перевагу безготівковим платежам, як ці цифри відображаються в окремих країнах? Згідно з нещодавнім опитуванням дорослих у США, Великобританії. та Австралії, 71% споживачів хотіли, щоб термінали без нагляду приймали як банківські картки, так і готівку. Значна кількість опитаних виявили готовність використовувати в цих місцях переносні пристрої або цифрові гаманці. В інших частинах світу безготівкові тенденції почали проявлятися ще в 2015 році. Міністерство економіки, торгівлі та промисловості Південної Кореї повідомило, що понад 80% загальної суми транзакцій, здійснених у цій країні, були безготівковими. У тому ж році Китай і Канада продемонстрували зростання безготівкових операцій на 60% і 55%. Хоча зростаюча перевага цифрових платежів продовжує зростати в США, Великобританії та Австралії, цікаво відзначити, що є значна кількість країн, які все ще віддають перевагу використанню та обміну готівкою. Це лише посилює наше твердження про те, що споживачі в кожній країні по-різному ставляться до безготівкових операцій. Щоб допомогти нам зрозуміти, які країни є рушійною силою безготівкових тенденцій і блокпости, які заважають країнам рухатися до безготівкового суспільства, давайте подивимося на основні країни окремо:
Американська відповідь на безготівкову хвилю
Це завжди було очевидно; любов американців до своїх священних кредитних карток. У зв’язку з цим давнє прислів’я «Готівка — це король» швидко стає все більш зайвим. У Сполучених Штатах використання готівки різко скорочується, частка споживчих транзакцій впала з 32% у 2015 році до 26% у 2018 році. У міру того, як готівкові операції падають, США демонструють високу сприйнятливість до безготівкових платежів. Коли є можливість вибору, споживачі все більше віддають перевагу безготівковим платежам за допомогою різноманітних карток і додатків. Mastercard повідомила про зростання безконтактних платежів на 40% протягом першого кварталу 2020 року через Covid-19 тільки в Сполучених Штатах. Серед цих налаштувань платежів були оплата одним натиском і мобільна оплата.
Підприємства, які використовують автоматичні машини без нагляду, щоб надати споживачам альтернативу безготівковій оплаті готівкою, спостерігали значне зростання продажів. В Америці лише ринок кіосків у 2019 році оцінювався в 23,94 мільярда доларів США. А оскільки коронавірус заохочує безготівкову поведінку, унікальне рішення ринку без нагляду лише зміцнилося. Завдяки різноманітним технологіям ресторани, магазини, торговельні центри та навіть державні служби можуть замінити стандартні транзакції в магазині та особисті операції продажем їжі в торгових автоматах і кіосках. Споживачі можуть працювати як власні касири, самостійно обробляючи покупки. Завдяки таким рішенням, як QR-коди та транзакції зі смартфонів, споживачі можуть залишати свої гаманці вдома та платити безпосередньо за допомогою телефону. Споживачі можуть платити безмежно, включаючи гаманець Apple, сканувати та оплачувати QR-коди PayPal, а також подарункові картки та традиційні платежі за допомогою кредитних і дебетових карток.
Одне дослідження показує, що безготівкові аванси продовжують з’являтися, а самообслуговування швидко зростає в регіоні. Найбільш очевидним є попит на ринках роздрібної торгівлі, охорони здоров’я, розваг і подорожей. Цим підприємствам довелося адаптуватися, знаходячи нові способи надання тих самих продуктів і послуг без продавців і представників служби підтримки клієнтів. Завдяки торговим автоматам і кіоскам ці сектори можуть продовжувати працювати, пропонуючи споживачам покращені, зручні та гігієнічні послуги.
Підтримкою безготівкових операцій є тенденція зростання мобільних платежів. У США 51% людей використовують мобільні гаманці для транзакцій, як-от одноразові платежі Apple Pay та електронні гаманці. Оскільки темпи впровадження продовжують зростати, цілком можливо, що зростаючий попит на самообслуговування та безготівкові послуги та транзакції з часом стане новим стандартом.
Прийняття Канадою цифрової ери
Подібно до своїх американських сусідів, канадці також демонструють готовність переходити до безготівкової економіки. Банк Канади повідомляє, що протягом багатьох років спостерігалося помітне зниження кількості операцій з готівкою, як загальної кількості операцій, так і їх вартості.
Що стосується безготівкових операцій, кредитні картки стають все більш поширеним способом оплати для канадців. Опитування показали, що кредитні картки були вибором для оплати роздрібних транзакцій для 39% і 56% від загальної вартості придбаних товарів і послуг. У зв’язку з найбільшим поширенням карткових платежів у світі більше 70% особистих покупок, зроблених у Канаді, здійснюються за допомогою карток. Але цей улюблений пластик — не єдиний цифровий платіж, який зростає. Згідно з нещодавнім дослідженням Visa, статистика показує, що 83% канадців мають смартфон, який використовується для онлайн-покупок, платежів у магазинах та онлайн-банкінгу. Оскільки значна більшість населення використовує смартфони, не дивно, що, дивлячись на роздрібну електронну комерцію, цілих 25% транзакцій здійснюються через мобільні пристрої. Цілком зрозуміло, що зі збільшенням кількості користувачів смартфонів ті самі користувачі звертатимуться до своїх телефонів, щоб керувати своїми послугами та транзакціями.
Оскільки більшість звичайних магазинів представлені в Інтернеті, безготівкові покупки стали вибором для споживачів завдяки своїй зручності. Visa повідомляє, що 7 із 10 канадських користувачів смартфонів вважали зручність основним фактором оплати за допомогою свого телефону порівняно з традиційними способами оплати.
Протягом багатьох років у Канаді відбувся помітний зсув у бік цифрових платежів. Ще в 2017 році Канада була визнана країною №1 у світі з найбільшою кількістю безготівкових грошей. Майже 73% загального обсягу транзакцій у Канаді на кінець 2019 року були електронними, повідомляє CTV news. Але через спалах Covid-19, який продовжує поширюватися та впливати на населення в усьому світі, очевидно, що споживачі продемонстрували все більше сприйняття та прийняття. Згідно з даними Payments Canada, опублікованими в середині травня, 62% канадців повідомили, що використовують менше готівки, а 42% уникали покупок у місцях, де не приймають безконтактні платежі. У квітні було здійснено 61,3 мільйона електронних переказів, а з середини березня кількість нових користувачів зросла на 43%.
Цифри не брешуть, і з них стає зрозуміло, що канадці постійно віддають перевагу безготівковим операціям замість готівкових. Тим не менш, готівка не є абсолютно зайвою. Банк Канади все ще вважав, що готівка має свої викупні якості. Канадці вважаються простими у використанні та дешевими, тому вони все ще вважають готівку безпечним і майже загальноприйнятим способом оплати. Розглядаючи варіанти оплати для невеликих трансакцій, таких як чашка кави або продаж їжі з невеликою випічкою, канадці віддали перевагу розплаті готівкою. Насправді канадці постійно обирають готівку як спосіб оплати саме для транзакцій меншої вартості. «Чим нижча вартість, тим більша ймовірність, що покупець вибере готівку», — повідомляє Банк Канади.
У поєднанні з переходом по всій країні на безготівкові операції навіть менші сектори, такі як торговельні ринки та ринки без нагляду, знаходять способи надати споживачам прості способи оплати. Торговельний сектор у Канаді, хоч і невеликий за розміром, не втримав їх. Навпаки, Канаді вдалося досягти технологічного прогресу, випередивши інші країни, які змагаються за безготівкову економіку. Такі зміни, як модернізація машин із вбудованими РК-екранами та додавання опцій цифрових платежів, були внесені до торговельних автоматів, що підвищило зручність для споживачів і спростило процес замовлення.
Мексика повільно та впевнено піднімається
Рухаючись на південь, Мексика не має такої ж безготівкової траєкторії зростання, як Америка та Канада. Дані зі звіту ФРС Далласа показали, що Мексика значно відстає від США та Канади щодо дебетових, кредитних та інших безготівкових платіжних каналів, які включають цифрові платіжні платформи, чеки та передплачені картки. Там, де готівкові платежі в США та Канаді залишалися низькими, у Мексиці рівень готівкових транзакцій перевищував 90%, що чітко вказує на повільні темпи Мексики в революції цифрових платежів.
Змінити поведінку громадян є складним завданням, особливо тому, що клієнти та торговці в Мексиці звикли платити один одному готівкою. Це не означає, що мексиканський уряд не доклав зусиль, щоб просунути свою країну вперед. Минулого року центральний банк запустив свою нову цифрову платіжну платформу – CoDi, скорочено від Cobros Digitales (Digital Charges). Мета платформи полягала в тому, щоб дозволити торговцям і споживачам обробляти транзакції, використовуючи технологію платіжних кодів QR, щоб дозволити здійснювати платежі в режимі реального часу від споживача до споживача та від споживача до компанії.
З моменту його випуску було отримано позитивну відповідь: було створено понад 2 мільйони облікових записів і загальна сума транзакцій склала понад 160 мільйонів песо (8,4 мільйона доларів США). Однак використання цієї платформи вимагало від користувачів мати як смартфон, так і рахунок онлайн-банкінгу. Зважаючи на сильну початкову реакцію, є оптимізм щодо зростання, оскільки рівень користувачів смартфонів зростає: понад 90% мексиканців володіють розумними пристроями, порівняно з 67% у 2015 році.
В інших дослідженнях виявляються ознаки зміни на ринку, коли вживаються заходи щодо відмови від готівки та фізичних карток. По всій Мексиці ті, хто має смартфони, починають використовувати свої пристрої для фінансових послуг. Крім того, уряд докладає зусиль, обладнавши понад 50% своїх карткових терміналів для полегшення безготівкових розрахунків.
Наслідки цих змін впливають на економіку Мексики, оскільки звіти свідчать про те, що ринок електронної комерції приписує значну кількість транзакцій мобільній комерції. У той же час дані електронної комерції вказують на те, що готівка та цифрові гаманці є другим за величиною джерелом платежів.
Що стосується ринків роздрібної торгівлі, онлайн-присутність Мексики швидко зростає разом із такими країнами, як Індонезія, Індія та Китай. Розвиток ринку роздрібної торгівлі можна в значній мірі завдячувати відданості цих країн і відданості вдосконаленню систем уряду, наприклад покращенню доступу до Інтернету, особливо в онлайн-спільнотах, орієнтованих на мобільні пристрої.
Незважаючи на зусилля, докладені урядом Мексики, і повідомлення про зростання безготівкових платежів, Мексика все ще вважається країною, яка базується на готівці, повідомляє Card Essentials. Незважаючи на те, що можуть думати власники бізнесу, ця інформація може створити нові можливості для зростання. У міру того, як країна прискорює темпи переходу до безготівкової економіки, малі підприємства, як-от автономні оператори, можуть досягти подібних успіхів, пропонуючи прийом мобільних платежів. Ці безперервні зусилля уряду та компаній Мексики разом із технологічним прогресом на безготівковому ринку та зростаючою популярністю споживачів відведуть країну від готівки до цифрового майбутнього.
Переваги оплати у Великобританії
У Великій Британії громадяни демонструють подібну реакцію: повідомляється, що витрати на безконтактні платежі зросли на 30%. Дані, зібрані у 2019 році, показують, що майже кожен сьомий житель Великої Британії вибрав переважно безготівковий спосіб життя, причому кожен четвертий із них у віці від 16 до 34 років. За даними фінансової установи UK Finance, зараз у Великій Британії проживає 7,4 мільйона людей. ведення «майже безготівкового» способу життя. Зважаючи на те, що кількість готівки в Великобританії продовжує зменшуватися, у 2019 році було зафіксовано лише 15% готівкових платежів. За цей час споживчі звички змінилися в бік карткових операцій, оскільки роздрібні торговці розширили прийом платежів картками разом із величезним зростанням електронної комерції. У 2019 році безготівкові розрахунки склали більше половини всіх операцій.
Протягом останніх двох років сектор без нагляду також став свідком схожих споживчих звичок у Великобританії. Згідно з повідомленнями, використання банківських карток у кіосках із їжею та напоями та торгових автоматах у Великобританії зросло на третину. Це лише одна з кількох змін, які відбуваються на ринку самообслуговування у Великій Британії, але це не дивно, оскільки, порівняно з іншими ринками, Європа є однією з найбільш зрілих країн, коли йдеться про впровадження системи самообслуговування. сервісні технології. Одним із факторів, що сприяє цьому, є сильна та стабільна економіка регіону. Для роздрібних торговців стандартні каси замінюються кіосками без нагляду, що дозволяє споживачам здійснювати оплату без сторонньої допомоги. Завдяки низці технологій споживачі можуть використовувати такі додатки, як сканування QR-кодів, додатки для електронних гаманців, одноразові платежі, а також стандартні платежі карткою.
Також зростає привабливість продажів у кіосках і торгових автоматів без нагляду, оскільки переваги стимулюють продажі та підвищують задоволеність клієнтів. За словами аналітиків, впровадження кіосків продовжує поширюватися на нові сектори, такі як сектор туризму та розваг, кінотеатри, громадський транспорт і навіть парки розваг.
У зв’язку з усіма цими змінами у Великобританії, коронавірус лише прискорив зміни в країні, вплинувши на платіжну поведінку споживачів ще більше, ніж раніше. Великі підприємства роздрібної торгівлі та сфери послуг, як-от банківський сектор, змушені були адаптуватися до цих нових звичок, пропонуючи безготівковий і безконтактний доступ. За кілька днів після того, як Велика Британія запровадила карантин у березні, використання споживачами готівки та банкоматів скоротилося вдвічі, а всі магазини, крім основних, зачинили свої двері.
Відповідь Німеччини на відмову від готівки
Подібно до Америки та Канади, падіння готівки відбулося і в Німеччині, хоча темпи набагато менш драматичні. Оскільки громадяни Німеччини набагато менш схильні переходити до безготівкового майбутнього, використання готівки все ще відносно стабільне. McKinsey повідомляє про щорічне зниження готівкових платежів у всіх вікових групах на 1–2%, що дуже повільно призводить до збільшення прийому та використання карткових і цифрових платежів. Це правда, що протягом останніх років онлайнові та мобільні платіжні системи, такі як Apple Pay, пробили собі дорогу в економіку Німеччини, однак багато власників німецьких компаній, а також споживачі, вважають готівку королем.
Хоча ці два твердження можуть здатися суперечливими, вони точно відображають точку зору країни, коли йдеться про безготівкову економіку. З одного боку, готівка вважається надійним і стабільним способом оплати. Однак країна не може заперечувати напрямок, у якому рухається світ. Таким чином, все ще спостерігається зростання прийняття цифрових платежів. Опитування Concardis показало, що 52% німецьких споживачів віддають перевагу безготівковій оплаті. Порівняно з останніми роками, це різке зростання порівняно з 2017 роком, коли цифрові платежі були практично невідомі. З тих споживачів, які були готові адаптуватися до безготівкових розрахунків, 15% клієнтів вирішили використовувати свої дебетові картки. Для малих і середніх підприємств безготівковий прийом склав 37%. Ті, хто перейшов на цифрові транзакції, акредитували свою швидшу обробку платежів у POS, щоб увімкнути безконтактні платежі.
У багатьох країнах коронавірус прискорив публічне впровадження безготівкових розрахунків, і Німеччина нічим не відрізняється. Один виявив, що до грудня 2019 року німецькі банки забезпечили своїх користувачів безконтактними платежами. У звіті BBC виявилося, що Covid-19 спричинив значні зміни в німецьких споживачах. До кінця квітня 43% респондентів заявили, що змінили свою платіжну поведінку, порівняно з 25% на початку місяця. 68% тих, хто змінив свою поведінку, заявили, що тепер частіше платять карткою. Той же звіт показав, що через пандемію 57% німців перейшли на використання дебетових і кредитних карток, більше, ніж раніше, і майже половина значно скоротила використання готівки. Порівнюючи обсяги безконтактних транзакцій до пандемії та зараз, 35% усіх платежів дебетовою карткою були безготівковими в грудні 2019 року, але ця сума зросла до більш ніж половини до кінця березня 2020 року. Без чіткого завершення цієї пандемії кількість Очікується, що кількість споживачів, які використовують безконтактні платежі, лише зросте.
Безготівкові розрахунки вразили Австралію
Спосіб оплати споживачів може відрізнятися, але в Австралії також спостерігається різке зростання безготівкових платежів. Під час опитування австралійської громадськості 55% споживачів влаштовували ідею абсолютно безготівкового суспільства. Такі високі настрої, ймовірно, можна пояснити зростанням популярності смартфонів і планшетів. З великою кількістю пристроїв у руках австралійців споживачі схильні керувати продажами та послугами, як-от онлайн-шопінг, прямо зі своїх телефонів.
Згідно з дослідженнями, мобільні платежі також були рушійною силою, яка впливала на зростання ринку протягом багатьох років. З початку спалаху COVID-19 в Австралії зросла кількість платежів через мобільні гаманці. Зараз на 10% більше людей використовують мобільні гаманці, а з тих, хто додав мобільний гаманець до свого телефону під час пандемії, 98% планують продовжувати ним користуватися. Що стосується інших безготівкових платежів, то понад 55% дорослих австралійців скористалися банківською карткою на неконтрольованих паркоматах, кіосках і шлагбаумах.
Що стосується ресторанів, власники бізнесу помітили значне зрушення в продажах. Як повідомляється, австралійці харчуються в середньому два-три рази на тиждень, що становить понад 50 мільйонів прийомів їжі на тиждень. Але з хвилею коронавірусу малий бізнес повинен знайти творчі альтернативи для безперервності бізнесу. Завдяки активації безготівкових платежів і зменшенню контактів під час процесу продажу такі рішення, як автоматичні термінали, можуть запропонувати новий потік продажів і стимулювати новий дохід, забезпечуючи при цьому зручні та зручні для споживачів послуги.
Що думають японці?
У кожній країні впровадження та просування до безготівкової економіки значною мірою залежить від досягнень уряду та підтримки, яку він надає власникам бізнесу. Для Японії 2019 рік став роком активізації безготівкової ініціативи. Це почалося з того, що власники бізнесу отримали можливість платити своїм співробітникам за допомогою цифрових платежів за допомогою мобільних телефонів. Іншим досягненням стала підтримка уряду в заміні касирів, які раніше приймали лише готівку, шляхом оснащення їх системами безготівкової оплати.
За даними Nikkei, починаючи з жовтня, споживачам, які обирають безготівкові розрахунки, будуть пропонуватися знижки 2% у міні-магазинах Японії, щоб допомогти збалансувати зростання податку на споживання, який підскочив з 8% до 10%. Крім того, уряд запропонує бали, які можна обміняти на майбутні знижки, покупцям, які використовують QR-коди та інші безготівкові платежі протягом дев’яти місяців, повідомляє Nikkei.
Що стосується компаній, що видають кредитні картки, та інших операторів безготівкових платежів, часто для заохочення продажів і повернення клієнтів клієнтам нараховуються бали за покупки. Розуміючи важливість стимулювання покупок та економічного зростання, Токіо виділив ¥180 мільярдів у своєму фіскальному бюджеті на 2019 рік для таких компаній на суму цих винагородних балів, надаючи дрібним торговцям до 5% їхніх загальних покупок.
Якщо дивитися на кількість безготівкових розрахунків, то ще в 2017 році загальні платежі в Японії досягли 21%. При цьому кількість безготівкових операцій продовжує зростати. З поточних цифрових транзакцій, які проводяться в Японії, кредитні картки становлять майже всю суму – загалом 90%. Зокрема, в Японії рівень використання дебетових карток був нижчим через повільне просування їх використання вітчизняними банками. Навіть незважаючи на обмежене використання, дебетові картки разом із кредитними картками широко приймаються на всіх підприємствах Японії, крім найменших, завдяки використанню різноманітних систем електронних грошей, які підтримують безконтактні платежі в магазинах або в торгових автоматах. Автомати без нагляду, які були обладнані для платежів кредитними/дебетовими картками, мали набагато більшу ймовірність збільшення продажів у торгових автоматах і кіосках. Для тих, хто приймає лише готівку, це просто втрачена можливість.
EMarketer повідомив, що в 2019 році в Японії 19,1 мільйона людей здійснювали транзакції в мобільних точках продажу (mPOS). Громадські настрої щодо використання мобільних пристроїв для транзакцій замість касирів у звичайних магазинах сягнули 38% у 2019 році, демонструючи зростання на 25% порівняно з 2018 роком. Використання готівки з кожним роком постійно знижується, оскільки використання цифрових платежів кількість кредитних/дебетових карток і мобільних додатків зросла.
З тих, хто брав участь у опитуванні, коли мова зайшла про перевагу використання готівки для покупок у магазині, сума впала на 10%, порівняно з 2018 респондентами. Без сумніву, Японія на шляху до безготівкового майбутнього. Але, як і в більшості країн, зміна платіжної поведінки потребує спільної роботи споживачів, власників бізнесу та уряду, щоб створити повністю цифровий платіжний процес.
Як просувається Китай?
Переміщаючись по країнах Азії, стає зрозуміло, що в глобальному масштабі Китай є лідером у революції цифрових платежів. За останнє десятиліття Китай удосконалив свою платіжну технологію, перейшовши на картки з магнітною смугою та перевівши країну на мобільну систему, де платежі в основному можуть здійснюватися за допомогою смартфонів і QR-кодів.
Рушійною силою переходу до цифрових платежів є розвиток двох основних платіжних платформ: Alipay і WeChat Pay, повідомляє Brookings. Ці дві форми безготівкової оплати перетворили Китай на безготівкову економіку. На китайському ринку домінують ці два підприємства, оскільки 90% жителів найбільших міст Китаю використовують як Alipay, так і WeChat Pay як основний спосіб оплати, на другому місці – готівка, а на третьому – дебет/кредит за допомогою картки, повідомляє Brookings. Оскільки платежі з гаманців мобільних додатків обігнали Китай, загальна сума сягнула понад 41 трильйона доларів (277 трильйонів юанів) на рік.
Країни в усьому світі просуваються до того, щоб їхні уряди підтримували безготівкове майбутнє у своєму власному темпі. Отже, що спонукало Китай до таких гігантських змін у своїй економіці? Основним фактором, який дає змогу країнам перейти до безготівкової поведінки, є підтримка уряду та те значення, яке вони надають вдосконаленню своїх систем. Такі країни, як Китай, які зробили це, заклали необхідну основу для підтримки змін у масштабах країни. Ще в 2017 році уряд Китаю вирішив збільшити кількість користувачів мобільних гаманців. З цією метою вони почали вимагати від клієнтів зберігати мінімум 20% своїх коштів на депозитарному рахунку в китайському банку, де з споживачів не стягуватимуться відсотки. Ці зусилля допомогли громадянам Китаю перейти до безготівкової валюти.
Китай не просто шукає способи, якими його системи можуть підтримувати цифрові платежі. Вони також постійно шукають шляхи природного впровадження безготівкової поведінки в життя своїх громадян. Візьміть традиційні грошові подарунки, які дарують щорічно під час свят. У Китаї розпочали кампанію зі збільшення безготівкових розрахунків, пропонуючи споживачам дарувати своїм близьким безготівкову альтернативу. Подібні ідеї показують, що китайський уряд постійно шукає нові можливості, за допомогою яких цифрові платежі можуть забезпечувати зручність, не заважаючи споживачам. Одним із прикладів Китаю є запуск кампаній із заміни звичайних грошових подарунків цифровими платежами.
З появою нових технологій збільшується кількість цифрових платежів, що дозволяє продавцям і компаніям здійснювати безготівкові платежі різними способами. Прийміть мобільні безконтактні платежі. Споживачі, які часто використовуються для збільшення продажів у торгових автоматах і кіосках на закритому ринку, можуть платити за допомогою технології безконтактної зв’язку (NFC – Near Field Communication). Одним із таких прикладів є сканування QR-кодів, яке набуло популярності в Китаї завдяки низькій вартості впровадження. Згідно зі звітом, опублікованим EMarketer, лише за минулий рік спостерігається явне збільшення кількості запроваджень.
Китай доклав значних зусиль, щоб просунути свою країну вперед, і, безсумнівно, це окупилося високим рівнем прийому безготівкових платежів. Використання та функціонування готівки й надалі не заохочується, а оскільки безготівкові можливості продовжують розширюватися в банках, торгових точках і державних службах, невдовзі телефон стане всім, що знадобиться.
Цифрові платежі в Новій Зеландії
І останнє, але не менш важливе, ми подивимося на Нову Зеландію. У порівнянні з іншими країнами, які ми досліджували, громадяни Нової Зеландії виявляють таку ж сприйнятливість до китайців. Майже 90% вважають за краще обробляти платежі в електронному вигляді, показує одне дослідження. Тим не менш, використання готівки не впало повністю, три чверті сказали, що вони все ще використовують готівку один або два рази на тиждень. Це очікувано, оскільки ті, хто брав участь у опитуванні, також зізналися, що носять із собою готівку або монети.
Допомагаючи ще більше скоротити використання готівки, Резервний банк Нової Зеландії опублікував заяву проти її використання під час карантину, заявивши про відсутність гігієни. У той же період роздрібні банки підвищили ліміти безконтактних платежів з 80 до 200 доларів, щоб зменшити потребу в PIN-коду та уникнути можливого поширення коронавірусу.
Як видно з інших країн, одним із факторів, який відіграє значну роль у прийнятті споживачами безготівкової поведінки, є проникнення смартфонів. У Новій Зеландії 76% населення мають смартфони, повідомляє JP Morgan, і, відповідно, майже третина продажів електронної комерції здійснюється через мобільні пристрої. Оскільки цифри настільки високі, відкривається шлях до того, щоб більше споживачів використовували свої пристрої для продажу їжі та/або під час оплати продуктів чи послуг.
Відповідно до респондентів нещодавнього опитування Computer World, майже 23% користувачів смартфонів стверджують, що використовують свій пристрій для оплати продуктів або послуг, а 62% покладаються на банківські програми для цих переказів. Незважаючи на це, опитані також показали, що 50% ще не почали використовувати свої мобільні платежі. Ці цифри свідчать про відкриття ринку для бізнесу, коли мова заходить про розробку нових технологій для збільшення споживацького використання.
Статті зі звітів JP Morgan проливають світло на зростаючий відсоток молодих столичних споживачів, які набагато частіше використовують смартфони для безготівкових транзакцій, наприклад для покупок в Інтернеті, порівняно зі старшою демографією. Для тих торговців, які пропонують платіжні можливості, включаючи сканування для відтворення, оплату за допомогою QR-коду, натискання та перехід разом із кредитними/дебетовими картками, вони з більшою ймовірністю побачать приріст своїх продажів від молодшої демографічної групи, як 15-24 років. люди похилого віку проводять шість годин або більше в Інтернеті в порівнянні із загальним середнім показником. Аналізуючи варіанти оплати, яким надає перевагу громадськість Нової Зеландії, картки лідирують у 56% усіх транзакцій. Слідом за картками йдуть цифрові гаманці, які швидко прийняли споживачі, займаючи 22% частки платежів електронної комерції.
В усьому світі перехід до безготівкового майбутнього вже на шляху. Прогрес у технологіях і системах, яких вживає кожен уряд, чітко залежить від того, як швидко їхні громадяни засвоюють ці нові звички безготівкової оплати. Але із зростанням тенденцій споживачів надання можливостей безготівкового розрахунку стає все більшою потребою для власників бізнесу. Питання щодо додавання безготівкових можливостей полягає не в тому, чи, а скоріше в тому, коли це зробити. Надання споживачам цифрових варіантів оплати може дати підприємствам, у тому числі сектору автоматичних послуг, шанс збільшити продажі та створити нові можливості для зростання.
Розкажіть нам про свій бізнес і ми допоможемо обрати платіжне рішення для збільшення вашого прибутку!